7. října 2011

Mých 23 nej z dovolené v Řecku

Slibuji, že toto je úplně poslední příspěvek, který se bude celý věnovat mé dovolené v Tolu. Bude stručný, jen s pomocí odrážek. Příprava na publikaci trvala 2 dny, protože bylo potřeba dost zavzpomínat. Tak posuďte, jak jsem svou "dovču" uzavřela...

  • Nejdojemnější byla určitě návštěva Delf. Snad proto, že to bylo mé první setkání s antickou památkou nebo prostě pro tu neuvěřitelnou atmosféru, kterou to místo prostě má.
  • Největší zklamání mě jednoznačně čekalo v Athénách na Akropoli.
  • Největší překvapení mi připravily všudypřítomné kočky.
  • Nejveselejší chvilku jsem asi zažila, když jsme se synem vymýšleli pozici, ve které se vyfotíme na ostrově Hydra. Rekvizitou byl model kanonu, tak si jistě dovedete představit, co jsme všechno vyzkoušeli :-)
  • Za nejzbytečnější považuji výlet na výše zmíněný ostrov a jeho bohatšího bratříčka - Spetses.
  • Nejsmutnější jsem asi byla v Delfách (z chování turistů) a v Athénách na Akropoli (z množství turistů). Takže smutek mi přinášeli souhrnně turisté, mezi které jsem ovšem také patřila.
  • Nejméně času a sil jsem měla v muzeu v Athénách. Potřebovala bych minimálně celý den (možná i dva), abych dokázal vše vidět a zažít.
  • Za nejnudnější považuji snídaně - alespoň změna druhu džemu by se šikla :-)
  • Největší prudou bych titulovala své zdraví, které si zrovna vybralo svůj týden. Chápete to? Jsem po 10 letech u moře (s výhledem na dalších 10 let) a tělo si dělá, co chce!
  • Nejkrásnější byly výhledy na okolní skalnatou krajinu. Přes sklo autobusu to sice bylo trochu sterilní, ale i tak to prostě bralo dech. Bohužel jsem vedle sebe měla na sedačce cynika, takže jsem nemohla výskat, jak bych si přála.
  • Nejošklivější titul jasně vyhrává pes, kterého jsme viděli na ostrově Hydra. Tedy jestli kdy ještě řeknu své krásné a úhledné boxeří holčičce, že je obluda, tak mi klidně jednu střihněte!
  • Jako nejchutnější jsem vyhodnotila ranní řecký jogurt (kam se hrabou všechny kelímkové pravé řecké - a jiné - jogurty!) v kombinaci s broskvovým kompotem. Vřele doporučuju, až někdy pojedete do Řecka!
  • Nejméně chutným jídlem jsem vyhodnotila cosi zeleného v ruličce (zelný list), kdy po nakrojení na mne vypadlo cosi, co prý bylo dříve zrní. Zvládnu toho dost, ale tady jsem potřebovala ubrousek a okamžitě "flus".
  • Nejdražším jsem vyhodnotila oběd na ostrově Hydra (24,50 eur pro dva). Naštěstí jsme den nato odjížděli, takže jsem to přežila.
  • Nejlevnější byly jednoznačně vstupy za syna, protože "děti" do 18 let mají všude vstup zdarma.
  • Nejdelší posezení v autobuse nám bylo dopřáno cestou do/z Delf - celkem 8 hodin. Ale těch výhledů!!
  • Nejšpinavější bylo moře u ostrova Spetses. Na to, že tam údajně převyšuje počet milionářů počet domorodců, je to divné. Nebo právě proto?
  • Za nejčistší považuji (až na jednu výjimku) toalety na všech zastávkách (motorestech), které jsme navštívili. V Čechách je ještě co vylepšovat.
  • Nejdivnější mi připadalo to, že je třeba toaletní papíry vyhazovat do koše. To mi tedy připadlo fakt ekl!
  • Nejrozporuplnější byla pro mne informace od "spoluturistů", kdy nám prozradili, že po několika diskuzích nás se synem tipovali jako sestru a bratra. Nevím, jestli je to dobré, že jsme tak působili, nebo ne. Musím to ještě "sežvýkat".
  • Nejzvláštnější byla trojice žen (tuším že sestry a dcera jedné z nich), které s námi jezdili na výlety. Zařadila jsem je do jednoho z typů v příspěvku Nechci být vorvaň!
  • Nejprotivnější bylo ranní vstávání. Copak je normální vstávat ve svém volném čase v půl sedmé?
  • Za nejdokonalejší považuji sochy/torza Marca Aurelia - obdivuji tu preciznost, se kterou byly sochy vytvořeny.
Loučím se s Řeckem...

0 komentářů:

Okomentovat

Komentáře prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína