11. prosince 2007

Konečně šťastná matematika

Ještě to není tak dávno, co jsem plakala a kňourala, že s touto třídou nic nezvládnu. Karta se začíná obracet. Že bych byla tak dobrá?

 

Úsudky - první neúspěch

 

V pondělí jsme byli na interaktivní tabuli. Nastartovala jsem téma úsudků (takové to "když 1 stojí ..., tak 4 stojí 4 krát více). Docela se nám to povedlo, ale opravdu dost to skřípalo. Problémem je, že se nedokáží příliš vyjadřovat.

 

Jasně se to ukázalo na závěrečné úloze. Měli si nejprve vybrat, co chtějí nakoupit do školky. Tak třeba tam byl plyšový medvídek za 275 Kč. Pak si měli zapsat, co se dozvěděli, tzn. že "1 medvídek ... 275 Kč. Pak jsme postupně překlikávali na odkazové stránky. Když došlo na medvídka, ukázali se tam medvídci dva. Zeptala jsem se, kdo nás zformuluje otázku. A ticho, velmi nepříjemné ticho. Všichni se najednou koukali do sešitu a usilovně přemýšleli. Nakonec jsem z nějakého chudáka vytáhla otázku "Kolik stojí dva takoví medvídci?" a oni si zapsali 2 medvídci ... ?. Pak už šlo jen o počítání, to už jsme jakž takž zvládli.

 

Úsudky - první úspěch

 

Dnes jsme totéž mleli nad pracovním sešitem a nad učebnicí. A koncem hodiny se hlásilo i přes polovinu dětí!! Považuji to za veliký úspěch. Všichni jsme cítili, že to je mnohem veselejší, děti se na mě usmívaly - víc jsem ani nemohla chtít. Chtěly odpovídat, aby mě potěšily!

 

Doufám, že až zítra tím budu chtít nastartovat hodinu, že zase nebude ticho po pěšině...

0 komentářů:

Okomentovat

Komentáře prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína