10. listopadu 2013

Jdeme radši ven, než máma zase něco koupí

Tato věta, kterou jsem dnes zaslechla z úst tatínka, který odcházel s dítětem z nákupního centra, mě inspiruje ke dvěma myšlenkám (poměrně dlouho už zrály):

  1. maminy jsou "ta strašidla", zato taťkové jsou "na hraní";
  2. s tou finanční krizí to nebude ta horké.

Bez peněz do obchoďáku nelez


Já vím, že to pořekadlo je trochu jinak, ale nemůžu si pomoct. Stejnou taktiku, tj. nemám peníze = nejdu tam, praktikuji vcelku pravidelně, když jdu kolem knihkupectví. Kolik já už ušetřila peněz!
Zřejmě toto pravidlo znal i tatínek, který pronesl větu z nadpisu...

Včera jsem byla kolem 18. hodiny v obchodním centru. Tedy ono se nadneseně pojmenovalo "kulturní a obchodní centrum" (zřejmě proto, že je tam kromě obchodů také jídelní prostor a kino) a byla jsem v šoku (vlastně mám chuť napsat, že jsem byla znechucená), kolik lidí tam bylo. Celé rodiny si vyrazily "za kulturou". Jestli ono to nebylo těmi blížícími se Vánoci...

Ať už je k návštěvě toho komplexu vedlo cokoli, bylo jich tam hodně a hodně. Míst na sezení naopak málo. Každý druhý s několika taškami s nákupem, mnozí měli v rukou tácy s jídlem pro celou rodinu apod. Takže až zase budu někde číst, že jsme v krizi, že je to s těmi našimi financemi špatné - povzdechnu si a vzpomenu si na ten přeplněný komplex a hordu lidí s evidentně naditými peněženkami. Protože - co jiného by tam dělali, kdyby nechtěli utrácet?


Maminy to mají těžší a já se omlouvám předem dotčeným taťkům


Představme si takovou normální fungující celou rodinu - mamka, taťka, dítko (ano, stačí nám pro představu jen jedno). Standardní model rodiny máme a následují moje dotazy na to, kdo obstarává tyto činnosti nějak související s dítětem:
  • docházka na třídní schůzky;
  • nakupování nového oblečení;
  • vypracovávání domácích úkolů, resp. pomoc a kontrola, podepisování úkolů;
  • úklid v pokoji nebo "nucení" dítěte k úklidu v pokoji;
  • turistika, stanování nebo nějaká podobná celodenní či vícedenní činnost;
  • rybaření, hulákání na sportovním tréninku;
  • péče o zdravý jídelníček "nucením" dítěte jíst i ne zrovna oblíbená jídla;
  • vycházky do přírody, pouštění draka, návštěva ZOO a jiné víkendové akce...
Já (a možná jsem zaujatá, přiznávám) si ke většině "nutných a nucených" prací přiřazuji mamku a pokud taťka funguje, pak je "využit" o víkendu, aby dítě pobavil (a zabavil), aby mohl mamka uklidit, vyprat, vyluxovat apod.

V takto nastaveném zrcadle, doufám, budete minimálně respektovat můj povzdech.
A pokud ne, nevadí, vždyť si stejně tento blog píšu jen pro radost a z čistě sobeckých důvodů. Tak mě v komentářích nekamenujte :)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentáře prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína