18. srpna 2013

Andělská stanice


Asi před týdnem jsem byla po delší době na Andělu. Musím přiznat, že jsem po asi hodince opouštěla tento prostor jestli ne se smíšenými pocity, tak v mírném šoku určitě. Proč?


Při východu z metra jsem byla nucena prodrat se davy lidí. Ne že bych neměl lidi ráda, ale pokud mi ze všech stran lezou lidi do "osobní bubliny", pak to nic příjemného opravdu není. Vědoma si reality současnosti jsem si k boku křečovitě tiskla kabelku a rukou chránila co největší plochu.
Na prvního opilce jsem narazila asi tak 2 minuty po výstupu z metra.

Vyřídila jsem schůzku a rozhodla jsem se, že nakouknu do obchodního centra (zřejmě jsem těch lidí neměla dost).
Druhý opilec, tentokrát v páru s divně vyhlížející dívčinou.

Protože jsem neměla nějaký konkrétní cíl, obkroužila jsem jedno patro a usoudila, že doma mi bude nejlépe.
Třetí opilec při východu z OC zdařile diskutoval s ochrankou a snažil se při tom ještě urychleně vybrat něco z odpadkového koše.
První "přepad": "Dobrý den, mohu Vám zdarma nabídnout...?" Děkuji, nechci. Zdarma je v těchto případech opravdu relativní pojem (doporučuji přečíst si Zbraně vlivu - několik citací zde).

Skláním hlavu, mizím do metra. Na jezdících schodech uhýbám před padajícím čtvrtým opilcem. Snaží se zvednout, doporučím mu raději sedět, dokud to jde. Pak rychle mizím za sloup, abych si ještě nemusela s pánem povídat.
Jsem znechucena na nejvyšší míru. Je to na Andělu opravdu takhle denně nebo jsem zrovna trefila "den blbec"?

Na závěr, ještě než přijede metro, odmítám podpořit jakéhosi umouněného muže, který mi ukazuje potvrzení o zaplacení bytu. Potřebuje peníze na jídlo, protože poslední, co měl, dal za byt.

Neměla jsem nikdy problém s charitou. Pravidelně odesílám drobnou částku na SOS dětské vesničky, dávala jsem jednomu chlápkovi u nás před samoobsluhou za dětské časopisy... Ale odmítám být přemlouvána a stavěna do pozice, že když nedám, budu špatná. Necítím se tak a podporovat budu kdy chci a koho chci.

Napadlo mě: Myslíte, že taková koncentrace lidí (a divných lidí) je na Andělu proto, že předpokládají, že se zde v hojné míře vyskytují i praví andělé?

0 komentářů:

Okomentovat

Komentáře prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína