26. února 2008

Jarní prázdniny ve znamení knih

Jupíí. Mám volno. A ačkoli jsem trochu švihnutá workoholismem, pokouším si to užívat co nejvíce. A bez výčitek - tady mám ještě značné rezervy.

Během těchto pár dnů volna čtu už třetí knihu. Vím, že to je trochu jako knižní maraton, ale nemůžu si pomoct. Trochu mi to připomíná mé turistické úspěchy...

kniha Když vyrazím někam do přírody s mapou, obvykle je mým cílem někam dojít, něco vidět (a zažít) a opět se zdravá vrátit. Ano - potud je to ok. Jenže v souhrnu, když pak povídám o svých výkonech, tak vždy jako první oznamuji počet ušlých kilometrů. Jako kdyby to bylo to nejdůležitější! Bohužel, ač se snažím být pozorná k okolí a vnímat krásu naší vlasti, čísla jsou pro mne zřejmě rozhodující. Chlubím se prošlapanými kilometry, i když vím, že to není správné. Nemůžu si pomoct. Asi jsou pro mne čísla důležitá. (Třeba číslo, které každý týden s obavami vyhlížím na osobní váze je pro mne VELMI důležité!!)

Takže zpět ke knihám. Běžím (čtu) prázdninový maraton a báječně si to užívám. Občas se sice z toho "rauše" proberu a vyslechnu si své vnitřní upozornění, že bych taky měla něco dělat do školy/práce, ale pak tyto myšlenky odfouknu a opět otevřu knihu a zahloubám se do děje.

Co jsem teď pěkného četla/čtu?

Nejjednodušší bych měla, kdybych posunula zral trochu doleva a přečetla si seznam svých knih. Ano, ale některé knihy si jistě zaslouží nějaké to slovíčko...

Svatyně

kniha2 Hmm... můj stále oblíbenější B. Cornwell! Už je to jasné, musím přečíst všechno, co napsal a bylo přeloženo do češtiny. Teď už není vyhnutí. Je to takový můj Wilbur Smith, ale v historickém hávu. Dobrodružství nechybí, ale navíc je tu humor, nadhled a vždy zajímavé historické reálie. Takže ANO, ANO. Ještě mě čeká sága o Artušovi apod. Kronika válečníkova. Zatím mám v knihovničce připravený první díl. A čekají další...

Páni Severu

Dobrá, nebudu se opakovat. B. Cronwell ve své nejlepší formě... A blýská se na lepší časy. Myslela jsem, že je to závěr trilogie, ale zřejmě ne, zřejmě to bude tetralogie nebo tak něco. Už teď se těším.

Hráči na vinici Páně

Teď se dostávám ke knihám, které jsou pro mne trochu otazníky. Vybrala jsem si je z nového fondu knihoven (jsou sotva dva měsíce v nabídce) a nějak mě zaujaly na internetu. Zrovna tahle mě zaujala názvem - podvědomě vím, že jsem ho už zaslechla (snad to byl i film, nevím). Rozhodně se nejedná o historické romány - spíš psychologické, ze současnosti apod., ale hodlám si je užít.

Taky mě těší, že jsou ještě tak nové, neošmatané. To jsem netušila, že si někdy budu z knihovny odnášet knihy, které budou téměř nové! Díky za internet a jeho možnosti - a možnosti propojení netu a knihoven!! Třikrát hurá - HURÁ, HURÁ, HURÁ!

0 komentářů:

Okomentovat

Komentáře prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína