9. března 2008

Seminář v Mladé Boleslavi

Čtvrtek byl docela akční, přesto úspěšný den. Všechno bylo vypočítáno na minutky, ale klaplo to. O co šlo?

Už od podzimka jsem měla nasmlouvaný seminář Činnostní učení v AJ ve 3. - 4. ročníku. Pořád to bylo takové neurčité, vlastně jsem do poslední chvilky ani nevěděla, jestli se to bude konat. Nakonec mě i mrzelo, že se to uskutečnilo, protože kdyby ne, tak bych mohla být na schůzce TŠ, kde bych jistě byla raději. Kladem na tom všem bylo to, že to nebylo zadarmo - dokonce mám pocit, že to budou docela lehce vydělané penízky. Jak jsem prohlásila v duchu: "A mám na další melír."

Cestování mě sice stále slušně stresuje, ale zlepšuje se to. Takže jsem zvládla nastoupit do autobusu, bez nehody jsem i vystoupila, dokonce jsem sídlo agentury našla bez jakéhokoli problému. Ani jsem se nemusela ptát starousedlíků. Vždyť říkám, že jsem čím dál tím lepší (alespoň v tomto ohledu).

S panem Š. se mi jednalo také dobře. Když mi řekl cenu, kterou mi zaplatí, trochu jsem zalapala po dechu- jak říkám, nečekala jsem, že si vydělám na celý melír, počítala jsem s tím, že dvě třetiny budu muset doplatit. Pak jsem už vyndala všechny pomůcky, co jsem si přivezla v tašce, udělala jsem si kafe a psychicky se připravovala. Stihla jsem se tedy uklidnit, zahodit trému se mi úplně nepodařilo, ale to je ok, protože když má člověk trému, tak je víc ve střehu. Mnohdy se díky tomu vyvaruje chyb, které by mohl udělat, kdyby byl v relativním klidu.

Mělo přijít 10 lidí, nakonec nás tam bylo 8. Sesedli jsme se kolem jednoho stolu jako na konferenci, a pak jsem začala. Prohrabávala jsem se v jednotlivých pomůckách, ukazovala, předváděla... Snažila jsem se, aby to bylo pestré a domnívám se, že se mi povedlo. Alespoň když jsem si prohlížela závěrečnou evaluaci, tak to bylo opravdu velmi dobré. Jen jedna paní učitelka si posteskla, že činnosti měly být ukázány také k jiným učebnicím. Hmm a já se tak snažila, aby se jednalo o všeobecná témata typu:

  • Jak učit žáky slovíčka?
  • Jak dramatizovat a pak procvičovat tvorbu otázky?
  • Jak provokovat žáky, aby co nejvíce mluvili?

Zjevně má snaha nebyla pochopena. Ale opravdu se jednalo o jednu paní učitelku. Všichni ostatní napsali, že použijí téměř vše nebo rovnou vše, a to mi šlo.

A zároveň jsem udělala trochu propagace TŠ, M.K. a sobě, protože jsem opakovaně odkazovala na jednotlivé webové stránky. I to by jeden z důvodů, proč jsem na ten seminář vůbec kývla. Čím víc lidí bude o našem snažení vědět, tím to bude úspěšnější. Doufám.

Related Posts:

  • Na podzim léto?Právě jsem přišla se psem. Venku je prostě nádherně! Ty barvy!! Když jsem plánovala prvouku v září a říjnu, automaticky jsem zařazovala podzimní ak… Read More
  • Nejlepší poznámky ze žákovských knížekTento souhrn se objevil v diskuzi učitelek... Původně se jedná o přepis z denního tisku. Erotické - Znehodnotil nástěnný výtisk Mendělejevovy sous… Read More
  • Jak si jednou jedna (alespoň trochu) zaučilaRáno vypadalo úplně nenápadně. Nic nenaznačovalo utahané a nastydlé učitelce, že zažije Den D. Spíš bych měla napsat Den U jako učení.  Poslechně… Read More
  • Hlava mojí maminkyZvláštní nadpis. Jsem si toho vědoma. Ale jestli dočtete až do konce, pochopíte. Hlava mojí maminky by to asi nepobrala Účastním se několika disku… Read More
  • Už budu pilnější, slibujiPoslední dobou jsem nebyla nijak sdílná. Realizovala jsem se asi jinak, kdo ví ;-) Teď jsem ale objevila, že mohu texty s mé RSS čtečky Google Reader… Read More

0 komentářů:

Okomentovat

Komentáře prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína