Dnes to nebude nic konkrétního. Budu jen tak plkat, popisovat svůj den a uvažovat...
Ve škole
Hned ráno jsem se domluvila se školníkem na vraždě naší myšičky. Nevydržela jsem. Navíc jsem si uvědomila, že by opravdu mohly nastat nějaké problémy. Mám samozrejmě na mysli hygienická hlediska. Takže je mi líto, milá myško, musíš do kopru. Lépe řečeno - do pastičky.
Děti se už stále častěji chytají - myslím v hodinách. Reagují čím dál tím lépe.
Dnes jsem nechala, aby s vyvolávaly, dokonce jsem nechala dva, aby si zahráli na učitele. Docela jim to šlo. Snad už to bude dobré a já budu v klidu !tvořivě" učit.
Také jsem si včera navečer pročetla Kritické listy a zaujalo mě tam několik nápadů. Celé číslo bylo věnováno hodnocení, takže to bylo konkrétní a podnětné.
Hodnocení ve výchovách (konkrétně v hudebce) je fakt oříšek, takže mě zajímá každý názor. Jen to nesmí být nad moje pozemské síly.
Vedení žáků ke kritickému myšlení je báječný nápad a začnu to praktikovat od nového roku - začneme komunikačními kruhy - tj. povídáním o tom, co jsme zažili, jak se cítíme atd. s využitím nějakého "poslíčka" (kdo má v ruce poslíčka mluví, ostatní jen poslouchají). Jsem zvědavá, jaký to bude mít účinek.
Nakonec jsem tam objevila motivační list, který využiju už zítra do matematiky. Jmenuje se Anglická superstar, protože je vytvořena k sebehodnocení znalosti anglických slovíček. Ale já to využiju i na matiku. Principem je, že za každý správně zapsaný výsledek si žák ve svém listu vybarví jedno políčko. Každý test obsahuje 20 příkladů, políček v jednom řádku je také 20. Jednotlivá ploíčka jsou rozdělena ještě na skupinky po 4 - každý skupinka je popsána názvem nějakého televizního pořadu a zároveň vyjadřuje úroveň žáka (Tele-Tele, Na stopě, ..., Superstar). Jednoduchý nápad, který by měl žákovi ukázat, jak látku umí, jestli se lepší atd. Motivace jako blázen, alespoň pro mne. Tak uvidím, co s tím udělají děti.
Interaktivní tabule
Své včerejší rozčílení jsem si nenechala pro sebe, takže jsem se o něj podělila nejen s kolegyněmi z patra (to bylo samozřejmé), tak i se zástupkyní. Vím, dovolila jsem si dost pomluvit NĚKOHO, ale to vlastně nebyla pomuva, to bylo konstatování holého (a zrančně nas...) faktu.
Vzala to v pohodě, chápavě - leč nemůže s tím v tuto chvíli nic dělat. Bohužel. Tabuli budu nadále používat pouze jednu, na druhou kašlu.
Shopping
Poklidně jsm courala po netu, rezervovala jsem si knihy v knihovně. PAk mě oslovila Z., že jede do Tesca, jestli s ní nechci "zašopovat". Boží výraz - pan Čapek by měl jistě radost!
Hezky jsme pocouraly, v C&A jsem D. koupila pěkné triko s dlouhým rukávem (zabalím mu ho pod stromeček), popily jsme kávičku, prošly Tesco, najedly se u KFC a bylo fakt dobře. Semlely jsme všechno možné, i když to byly jen takové ty neurální kecy, nic osobního. Na to mám jiné lidi, kteří už brzy dorazí ze zámoří...
Vím, že takové to "nezávazné psaní" pomáhá dušičce očistit se, dostat ze sebe bolístky a strachy. Já sice ničím takovým netrpím (možná), ale i tak mě tohle "psaní" velmi uklidňuje a baví mě. Něco ako Můj milý deníčku...
Takže zase zítra...
0 komentářů:
Okomentovat
Komentáře prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína